lördag 19 oktober 2013

Hur kallt är det i Massetjärn?

"Vilka är Lunkans pojkar? Dom hade jag inte med när jag tippade vilka lag som skulle vara med i täten" sade speakern och bläddrade i sina papper när vi gick i mål och tog ett SM-brons i multisport. Idag fortsatte jag och Fidde vår höstturné med icke-sporter och idag var det alltså multisport.

Multisport inkluderar momentet orientering och eftersom både jag och Fidde aldrig fått ihop sambandet mellan en kartbild och verkligheten eller som min sambo Lisa en gång sa till mig "du har nog en bubbla i din inbyggda kompass" var ju utgången av dagen rätt oviss. Alternativet skallgångskedja efter två försvunna hetsiga, förvirrade och rätt hungriga killar fanns ju som en klar möjlighet.
Vi kollade på kartorna som man fick ut och kände väl att jaha, vit färg är skog, det är ju sjukt ologiskt. Efter att vi flexat våra biceps framför Hellbikers som ställde upp med nästan full styrka idag gick starten och jag och Fidde sprang iväg och vrängde lungorna direkt.
Efter den första löpningen blev det cykling, mer löpning och cykling igen och vi växlade ut på den avslutande paddlingen. Det var här vi fick koll på temperaturen i Massetjärn (sjön man sjösatte kanoten i). Och hur kallt är det i Massetjärn då? Ja rätt kallt om man frågar Fidde som sjösatte sig själv tillsammans med kanoten. Men han var sjukt snabbt uppe i båten igen. När vi sedan kom tillbaka och skulle dra upp kanoten på samma ställe som vi sjösatt hoppade han i igen - det kunde ju ha blivit grundare under tiden vi var ute och paddlade. Jag tackade för att få en chans till försprång efter att Fidde plågat mig på cyklingen och drog upp kanoten samtidigt som han sprattlade för att komma upp på fast mark. Har man möjlighet att få en liten lucka till sin lagkamrat tar man ju den.
Sedan in i mål och en något kall Fidde duschade slut på hela Härryda Kommuns varmvatten.
Själv åt jag upp hans energibar i startfållan under tiden - det man har i magsäcken kan ingen ta ifrån en.

Enar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar